e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. | тел.: +38‎0 68 735 22 67

Електронна реєстрація фізичної особи-підприємця

Електронна реєстрація фізичної особи-підприємцяУ зв'язку з початком ери передових технологій, загальної грамотності і мобільності, а також згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» та Наказом Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку подання та обігу електронних документів державному реєстратору» від 19.08.2011 № 2010/5 ми не можемо стояти у черзі та істотно полегшити собі життя шляхом реєстрації фізичної особи-підприємця в електронному варіанті.

Згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» для проведення державної реєстрації фізичної особи, яка хоче стати підприємцем та має реєстраційний номер облікової картки платника податків, або уповноважена ним особа (далі - заявник) повинна подати особисто (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) або через уповноважену особу державному реєстратору за місцем проживання такі документи:

  1. Заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації фізичної особи – підприємця (форма №10).
  2. Копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (ідентифікаційний код).
  3. Документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації фізичної особи – підприємця, який становить два неоподатковуваних мінімуми доходів громадян, тобто 34 грн.

Якщо державному реєстратору подає необхідні документи уповноважена особа до них додається документ, що засвідчує повноваження особи, пов'язані з підготовкою електронних документів фізичної особи (тобто нотаріально завірена довіреність).

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця, якщо вони не передбачені законом.

згідно з Наказом Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку подання та обігу електронних документів державному реєстратору» заповнення реєстраційної картки та надання електронних документів здійснюються за допомогою Реєстраційний порталу (http://rp.irc.gov.ua/).

Дана програмне забезпечення знаходиться на сайті Інформаційно-ресурсного центру у розділі «Електронна реєстрація». У даному розділі також існує Інструкція користувача КП «Реєстраційний портал» та Інструкція користувача для входу в комп'ютерну програму «Реєстраційний портал».

Електронні документи подаються державному реєстратору у вигляді файлів, які містять відскановані з паперових носіїв образи документів.

Сканування паперових носіїв документів здійснюється з урахуванням таких вимог:

  • Формат зображення: чорно-біле.
  • Роздільна здатність: 150 х 150 точок на дюйм.
  • Глибина кольору: 4 біт.
  • Формат готового файлу: компресований багатосторінковий TIFF.
  • Документи, які містять більше однієї сторінки, скануються в один файл.
  • Відскановані документи повинні бути придатні для сприйняття їх змісту людиною.

До реєстраційної картки, заповненої через Реєстраційний портал, додаються:

  • документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору або відомості про сплату реєстраційного збору з використанням платіжних систем через Інтернет;
  • опис вкладення, який включає: перелік електронних документів, що направляються державному реєстратору; відомості про реквізити рекомендованого листа, яким державному реєстратору надіслана нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів), або піклувальника, або органу опіки та піклування;
  • відсканована з паперових носіїв реєстраційна картка на проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця, заповнена та підписана заявником;
  • інші документи - у випадках, передбачених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ".

Опис вкладення формується автоматично Реєстраційним порталом. Після подання електронних документів вони блокуються для редагування.

Кожен електронний документ, крім документа, що посвідчує повноваження уповноваженої особи, засвідчується електронним цифровим підписом заявника.

На цьому етапі, зазвичай і виникають труднощі. Не зовсім зрозуміло, куди йти і де брати цю цифровий підпис. Але як показує практика, це зовсім не складно.

Все на тому ж сайті Інформаційно-ресурсного центру у розділі «Електронний цифровий підпис» в самому кінці списку знаходиться перелік Акредитованих центрів сертифікації ключів електронного цифрового підпису, які сумісні з програмним забезпеченням, використовуваним суб'єктами господарювання при подачі документів в електронному вигляді для проведення державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців:

  • Центр сертифікації ключів «Masterkey» товариства з обмеженою відповідальністю «Арт-мастер»;
  • Центр сертифікації ключів закритого акціонерного товариства «Інфраструктура відкритих ключів»;
  • Центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби;
  • Центр сертифікації ключів Державної митної служби України;
  • Центр сертифікації ключів державного підприємства «Головний інформаційно-обчислювальний центр Державної адміністрації залізничного транспорту України»;
  • Центр сертифікації ключів «Український сертифікаційний центр".

Далі вибираємо будь-який з них.

На кожному сайті Центру акредитації ключів є розділ «Контакти», де вказані телефони, за якими Ви можете зв'язатися і дізнатися, що Вас цікавлять питання і замовити електронний цифровий підпис. Дана процедура займе у Вас не більше одного робочого дня.

Під час відкриття державним реєстратором електронних документів для проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця заявнику автоматично надсилається повідомлення про підтвердження факту одержання електронних документів державним реєстратором у електронній формі.

Після перегляду даних документів державний реєстратор проводить державну реєстрацію фізичної особи - підприємця в порядку, встановленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».

У випадку, якщо Ваші документи не відповідають вимогам передбачених законом, або допущена помилка в їх заповненні державний реєстратор повідомляє Вас про залишення поданих документів без розгляду або про відмову у проведенні державної реєстрації.

Повідомлення про залишення поданих документів без розгляду та про відмову у проведенні державної реєстрації на паперовому носії видається (надсилається) державним реєстратором заявнику на підставі відповідної заяви протягом трьох робочих днів з дня отримання такої заяви.

Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців надсилається заявнику у паперовому варіанті за вказаною заявником адресою рекомендованим листом.

Юрист ЮК "Хільман і Партнери" Худенко Катерина