e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. | тел.: +38‎0 68 735 22 67

  • Головна
  • Прес-центр
  • Статті
  • Порядок оформлення картки обліку осіб, які здійснюють операції з товарами (акредитація на митниці)

Порядок оформлення картки обліку осіб, які здійснюють операції з товарами (акредитація на митниці)

Якщо статут Вашого підприємства передбачає право на здійснення зовнішньоекономічної діяльності (або Ви - фізична особа - підприємець) відповідно до законодавства України Ви маєте право укладати зовнішньоекономічні договори (контракти) і, відповідно, здійснювати експорт або імпорт товарів і послуг.

Але перед тим як здійснювати зовнішньоекономічну діяльність підприємство повинно звернутися в митні органи і встати на облік: отримати акредитацію у митних органах. Акредитація проводиться за місцезнаходженням юридичної особи у регіональних відділеннях митниці. В Одесі митне оформлення здійснює Південна митниця.

Оформлена картка обліку свідчить про те, що суб'єкт ЗЕД поставлений на облік в митних органах і отримав ідентифікаційні дані, які повинні використовуватися  при митному оформленні вантажів. Картка дійсна на всій митній території України та може бути пред'явлена в будь-якому митному органі.

Порядок оформлення картки обліку передбачено Порядком обліку осіб, які здійснюють операції з товарами та Порядком заповнення граф картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами, затвердженими Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 634.

Для того щоб стати на облік, перш за все, потрібно підготувати необхідні документи. Для юридичних та фізичних осіб-підприємців перелік документів дещо відрізняється.

Юридичні особи повинні подати в митні органи наступні документи:

  1. два примірники картки обліку;
  2. електронну копію картки обліку;
  3. оригінали та завірені в установленому порядку копії таких документів:
  • Витяг з установчих документів, який підтверджує право провадити зовнішньоекономічну діяльність (копія витягу має бути завірена печаткою юридичної особи);
  • Довідка органів державної статистики про внесення особи до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (копія довідки має бути завірена печаткою юридичної особи).

Крім цього пакету документів митні органи вимагають:

  1. опис наданих документів;
  2. копії паспорта та ідентифікаційного коду директора чи керівника підприємства;
  3. якщо документи подає представник юридичної особи, то необхідно подати завірену печаткою підприємства, доручення, копію паспорта та ідентифікаційного коду представника.

Заповнення карток обліку є складним процесом. Вона заповнюється з використанням спеціалізованої програми MD office, вартість якої становить близько 2 тис. гривень. Тому, на наш погляд, краще і дешевше звернутися до митного брокеру, чиї послуги обійдуться приблизно 800 грн.

Оформлення самої картки обліку безкоштовно, тобто ніяких платежів Ви здійснювати не будете.

Після того, як були подані всі необхідні документи, посадова особа митного органу перевіряє їх відповідність та комплектність.

Якщо документи або подані не в повному обсязі, або виявлені невідповідності у поданих документах, або картка обліку заповнена з порушенням вимог передбачених законодавством, посадова особа може відмовити в оформленні картки обліку, про що робиться відповідна відмітка.

Зазвичай посадова особа просто повертає зазначені документи і роз'яснює, що потрібно виправити.

У разі ж відсутності зауважень посадова особа митного органу повертає заявнику оригінали документів та приймає картку обліку до оформлення.

Протягом доби після подачі документів посадова особа оформлює картку обліку шляхом реєстрації її в журналі реєстрації карток обліку осіб, які здійснюють операції з товарами.

Після того, як документи були прийняті, посадова особа митного органу завіряє примірники картки обліку підписом та особистою номерною печаткою. Один примірник картки обліку разом із описом поданих документів і копій документів, поданих для оформлення картки обліку, залишається у справах митного органу, другий примірник картки обліку передається заявнику.

Отже, через добу, після подання зазначених документів можна отримати готову картку обліку.

Ви можете надіслати заповнену картку обліку c просканированными копіями документів (у pdf-форматі), на електронну адресу, вказану на офіційному сайті Державної митної служби України. На заповнену картку обліку та електронні копії документів повинна бути накладено електронний цифровий підпис директора або керівника підприємства. Без такого підпису документи прийматися не будуть.

У разі якщо Ви оформляли картку обліку «електронним» способом, то при першому зверненні особи, митними органами протягом доби здійснюється перевірка відповідності документів електронним копіям зазначених документів.

Про те, що проведена перевірка відповідності електронних копій документів їх паперовим копіям посадова особа митного органу робить відповідну відмітку у полі «Відмітки посадової особи митного органу» картки обліку.

 Картка обліку з відповідними відмітками про здійснену перевірку документів надсилається в Єдину автоматизовану інформаційну систему Державної митної служби України.

Юрист ЮК "Хільман і Партнери"  Худенко Катерина